Volg ons:

Kantoorruimtes huren, waar rekening mee houden?

Het vinden van een geschikte kantoorruimte voor het uitoefenen van uw professionele activiteiten is als vanzelfsprekend bijzonder belangrijk. Kantoorruimtes moeten niet alleen praktisch en betaalbaarder zijn, daarnaast moeten ze ook de mogelijkheid hebben om u te inspireren. Het lijstje met eisen waar kantoorruimtes tegenwoordig aan dienen te voldoen is door de jaren heen aanzienlijk uitgebreider geworden. Bent u eveneens van plan om op zoek te gaan naar een nieuwe kantoorruimte? Dan zijn er sowieso een aantal factoren waar u graag rekening mee zult willen houden. Wij hebben ze op deze pagina alvast op een rijtje gezet. 

Hoe groot moet uw kantoorruimte zijn? 

In eerste instantie zult u natuurlijk willen bepalen hoe groot uw toekomstige kantoorruimte precies moet zijn. De grootte van de ruimte wordt in principe steeds bepaald aan de hand van het aantal mensen die er in moeten werken. Beschikt iedereen bovendien over zijn eigen bureau of zitten er meerdere werknemers aan één tafel? Dit laatste is bijvoorbeeld mogelijk wanneer er sprake is van een eilandopstelling. Het wordt in principe altijd aangeraden om een zo beknopt mogelijke kantoorruimte te huren. Dit althans op financieel vlak. Des te groter de kantoorruimte die u wenst te huren, des te hoger ook de kosten zullen komen te liggen. 

Welke faciliteiten moeten er precies voor handen zijn?

Een kantoorruimte huren doet u uiteraard niet zonder ook even stil te blijven staan bij de mogelijke faciliteiten die u ter beschikking wenst te hebben. Op dit vlak is er natuurlijk heel wat mogelijk. Welke eisen heeft u bijvoorbeeld met betrekking tot de beveiliging van het kantoorgebouw? En wat verder ook te denken van de toegankelijkheid er van? Wilt u bijvoorbeeld de klok rond van uw kantoorruimtes gebruik kunnen maken of niet? Ook de aanwezigheid van een eventuele fietsenstalling en een huismeester kunnen twee punten zijn om de nodige aandacht aan te besteden. 

De bereikbaarheid van de kantoorruimte 

Eén van de belangrijkste aandachtspunten waar er bij kantoorruimtes huren naar wordt gekeken is de locatie van het kantoorgebouw. Deze is dan ook echt bijzonder belangrijk. Dit niet alleen voor de mensen die voor uw bedrijf werken, maar ook voor bijvoorbeeld bezoekers. Krijgt u regelmatig zakenrelaties over de vloer? Dan is het wellicht interessant om rekening te houden met de mogelijke nabijheid van bus- en / of tramhaltes. Wat bovendien ook te denken van een station in de buurt? Hoe goed is uw nieuwe kantoorruimte bovendien bereikbaar met de fiets? Het zijn stuk voor stuk zaken om rekening mee te houden. 

Het belang van voldoende (gratis) parkeerruimte 

Zijn uw kantoorruimtes gelegen in het midden van een stad? Heeft u bovendien wel wat mensen in dienst die met de auto naar kantoor komen? In dat geval is ook eventuele (gratis) parkeerruimte een niet onbelangrijke factor om bij stil te blijven staan. Het laatste waar u namelijk op zit te wachten is dat uw werknemers te laat komen omdat ze geen parking kunnen vinden. Ook hoge parkeerkosten zult u koste wat het kost willen vermijden. Nog een extra aandachtspunt? Parkeerplaatsen met de mogelijkheid om een elektrische auto op te laden!

Leave a Reply

*

Welkom! Onze website maakt gebruik van cookies

Leuk dat je onze website komt bezoeken. Geef hier aan welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de website te verbeteren. Ga je voor een optimaal werkende website? Vink dan alle vakjes aan.

Privacy beleid